Przedszkole Integracyjne Nr 117 jest przedszkolem integracyjnym. Integracyjny system kształcenia i wychowania polega na maksymalnym włączeniu dzieci i młodzieży niepełnosprawnej do zwykłych przedszkoli i szkół. Celem integracji jest umożliwienie niepełnosprawnym nauki na tych samych warunkach, w społeczności osób pełnosprawnych, przy zapewnieniu im odpowiednich warunków zdrowotnych, społeczno-wychowawczych i dydaktycznych.
Wspólne przebywanie dzieci stwarza możliwości różnorodnych wzajemnych oddziaływań jednych dzieci na drugie. Powinno być już zapoczątkowane w dzieciństwie. Z reguły małe dzieci sprawne i niepełnosprawne podchodzą do siebie bez uprzedzeń, otwarcie, nie muszą przezwyciężać dystansu i oporu, które często mają miejsce u osób dorosłych. Podchodzą do siebie w sposób całościowo akceptujący. Wzajemnie na siebie oddziaływują. Przy współdziałaniu dzieci uczą się akceptacji siebie i innych takimi jakimi są, pomagają sobie wzajemnie. Nie ma ukrywania, udawania, nie ma mechanizmów obronnych. Ta oczywistość i naturalność reakcji wzmacnia zaufanie do siebie dzieci niepełnosprawnych i pomaga im odnaleźć swoją tożsamość. Uczestnictwo w życiu grupy rówieśniczej stymuluje rozwój dzieci niepełnosprawnych chroniąc je przed izolacją, dając szansę poznania siebie, docenienia swoich mocnych stron, wykształca u nich motywację i umiejętność pracy nad trudnościami, mobilizuje do wysiłku. Daje szansę przeżycia całej gamy uczuć związanych z życiem i działaniem na społeczeństwie. Doświadczenie zdobyte w gronie zdrowych, prawidłowo rozwijających się dzieci, jest niezbędne w drodze do samodzielności, do opanowania licznych sprawności i umiejętności potrzebnych w późniejszym życiu, takich jak: mowa, sprawności manipulacyjne, sprawności ruchowe, poznawcze oraz doświadczenie emocjonalnie warunkujące pozytywny obraz samego siebie
i dobre relacje z otoczeniem.
Przedszkole zapewnia:
- kompetentnych nauczycieli i wychowawców
- opiekę, przyjazne, bezpieczne i korzystne dla zdrowia warunki edukacji
- warunki prawidłowego rozwoju psychofizycznego i rekreacji
- poszanowanie praw dziecka
- funkcjonalne i estetyczne sale zajęć
Przedszkole to miejsce, w którym dzieci czują się bezpiecznie i komfortowo. Zapewniamy im dużo przestrzeni do
zabawy oraz nauki. W naszym przedszkolu dziecko nie będzie czuło się osamotnione. Wspólna zabawa z dziećmi pozwoli mu poznać smak przyjaźni i radości. Proponujemy dzieciom bogaty program dydaktyczny, rozszerzony o urozmaicone zajęcia dodatkowe.
Stwarzamy każdemu dziecku szansę rozwoju na miarę jego możliwości. Chcemy wychować dziecko z bogatą wyobraźnią twórczą, zdolne do spontanicznej ekspresji własnych uczuć i myśli, otwarte na pomysły i inspiracje płynące od innych osób oraz gotowe szukać nowych, lepszych i oryginalnych rozwiązań.
Właściwe przygotowanie dziecka do następnego etapu edukacyjnego, jakim jest nauka w szkole podstawowej osiągamy poprzez różnorodne formy kształtowania i stymulowania rozwoju, szczególnie w aspekcie jego rozwoju fizycznego, aktywności twórczej, poziomu wiedzy o otaczającym go świecie oraz zachowań społeczno - emocjonalnych.
Przedszkole
- wspiera rozwój osobowości w zgodzie z własnym systemem wartości, który respektuje prawa innych, wartości uniwersalne, przyjęte normy, daje możliwość samorealizacji
- jest otwarte na potrzeby dzieci i rodziców
- wspiera aktywność poznawczą i twórczą
- uczy tolerancji, akceptacji i poszanowania odmienności każdego człowieka
- wspiera rozwój wrażliwości emocjonalnej i wyobraźni
- wspiera samowychowanie, samokształcenie i kierowanie własnym rozwojem
- wychowuje dziecko aktywne, wrażliwe, samodzielne i radzące sobie z problemami
- wspiera prospołeczne i prozdrowotne działania dziecka
- otwarte jest na propozycje rodziców, ich udział w życiu przedszkola – partnerska współpraca z rodziną dziecka
- umożliwia wyrównywanie szans edukacyjnych wszystkim dzieciom oraz uwzględnia potrzeby środowiska
W naszym przedszkolu pracuje wykwalifikowana kadra, która stwarza dzieciom optymalne warunki do rozwoju przy wykorzystaniu różnorodnych form i metod otwartego stylu pracy. W pracy z dziećmi nauczyciele wykorzystują wiele pomocy dydaktycznych, stosując nowatorskie metody pracy realizują wybrany program dydaktyczno-wychowawczy, pozwalający na dobre przygotowanie absolwentów do podjęcia nauki w szkole.
Przedszkole to miejsce dobrej zabawy, mądrości, szczęścia i radości.
|